Het weekend van Bianca - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Bauer - WaarBenJij.nu Het weekend van Bianca - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Bauer - WaarBenJij.nu

Het weekend van Bianca

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

15 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Hey allemaal!

Helaas kon ik niet eerder een reisverslag typen, maar hier komt mijn gehele weekend in 1 reisverslag. Het deel voor vrijdag is niet geschikt voor kinderen onder de 18, dus houd je hieraan!

Vrijdag:
De vrijdag hadden wij gereserveerd om eerst te gaan shoppen in Marigot en daarna door te rijden naar Happy Bay om daar lekker op het strand te gaan liggen. Dit was een nieuw strandje en vele mensen zeiden dat we hier zeker een keer moesten gaan kijken, dus zo gezegd, zo gedaan.
In de ochtend zijn we opgestaan om vervolgens lekker vroeg te gaan shoppen. Eenmaal in Marigot aangekomen hebben we gauw een parkeerplaats gezocht voor de auto en zijn we verschillende winkels in en uit gelopen. Uiteindelijk een lange stop gemaakt bij de Pimkie, die vervolgens leeg is gekocht. Ik heb het bescheiden gehouden door alleen een kort spijkerbroekje te kopen. Na veel winkels te hebben doorgelopen, kwamen we tot de conclusie dat we best wel uitgehongerd waren en hadden we een leuk tentje gevonden om onze lunch te nuttigen. Het was een Franse bakker waar ze heerlijke belegde broodjes verkochten en ook overheerlijke gebakjes. Van beide hebben we er 1 opgegeten. Hoewel het broodje erg vulde, wilden we alle drie toch nog een gebakje en het was erg lekker!

Na de lunch zijn we naar Happy Bay gereden. Voor Happy Bay moet je eerst naar Friair’s Bay rijden en vervolgens een pad door de bosjes volgen de heuvel op. Uiteindelijk kom je dan bij een prachtig klein strandje uit, wat totaal niet toeristisch is. Je kunt daar heerlijk liggen en je hebt uitzicht op Anguilla. Toen wij aankwamen zagen wij allemaal mensen zitten in een huisje. Mij viel het niet op, maar ineens hoor ik Laura zeggen: ‘’Heb je dat gezien? Die mensen zijn NAAKT’’. Verder hebben we er niet zoveel aandacht aan geschonken, maar ik was er al wel van overtuigd dat het een sekte was, want ze deden nogal apart..
Na wat te hebben gezwommen gingen wij liggen op onze handdoek, toen de groep nudisten passeerden. Zoals jullie wel kunnen voorstellen, weet je niet waar je moet kijken. Die mensen liepen ongegeneerd naar de zee en gingen daar op noodles zitten (noodles zijn van die piepschuine ronde/langwerpige stokken, waar je op blijft drijven). Laura, Melinda en ik vonden het zo raar om te zien en dan weet je het wel. De opmerkingen vlogen in het rond. Je zou maar gaan snorkelen en een oester zien of een pijlstaartrog zonder rog. ‘’Zullen we gaan snorkelen? Misschien zie je eindelijk wat..’’ Toen wij net klaar waren met de grappen kwam er een man uit het water. Hij hoorde bij de sekte en liep het strand op met een emmer. Hij ging op zijn hurken zitten en begon iets te kneden of te mengen wat in de emmer zat. Hij gooide er zand in en hij ging uiteindelijk in het zand zitten. Ik zei nog tegen die meiden.. Gatver dan zit hij met z’n kukel in het zand, dan zit er toch overal zand tussen de rails. Melinda kwam niet meer bij van het lachen en weer begonnen we vreselijk te lachen. Tot we opkeken en zagen dat de hele groep bij die man was gaan staan. Ze begonnen elkaar allemaal in te smeren met dat spul en er was 1 vrouw die het wel leuk vond om allemaal handafdrukken op haar lichaam te zetten. Een man die erbij was (ik denk haar man/vriend) vond dat ook wel leuk en zetten zijn handafdruk OVERAL! Lees OVERAL.. op een gegeven moment deed hij dat bij haar borsten en ik maakte toen nog de opmerking: ‘’ hij zal toch niet ook ergens anders een handafdruk zetten…’’, waarop Laura antwoordde: ‘’Oh wedden van wel, hij doet nu 1 hand in de emmer en zet hem er zo op’’. Ik vond het maar gek maar nog gen 10 seconden later gebeurde het op precies dezelfde manier hoe Laura het beschreven had haha. Je kon ons alle drie opvegen van het lachen en we bleven maar roepen: ‘’ Dit is toch niet normaal, Oh my god!’’
Na het insmeerritueel ging de sekte liggen in een zonnetje en voor en achterkant onder het zand laten zitten. Het was zo raar om mee te maken en ondertussen zat het hele strand te kijken wat die mensen aan het doen waren.
Na het zonnetje, ging de parenclub tegen elkaar aan liggen en dat was de druppel! Het leek met recht een parenclub en dit was het voorspel hahahahaa! Ik kan me niet voorstellen dat je zo ongegeneerd kan zitten doen. Die mensen zijn volstrekt retarded! Nadat ze klaar waren gingen ze de zee in en hebben we eigenlijk niet veel meer vernomen van het stel. Ik heb ze daarna zien vertrekken per boot, maar wat choquerend.
De rest van de dag hebben wij nog even gezwommen en rond half 6 zijn we naar huis gegaan. De weg door de jungle heb ik nog mijn teen gestoten. Ik kan namelijk nooit normaal iets afronden, want bij mij gebeuren er altijd ongelukken. Gelukkig zat hij er nog aan en konden we verder.

In de avond zijn we naar onze stamkroeg/discotheek geweest: ‘’de Soggy Dollar Bar’’. Ik was de BOB en het was een super leuke avond, just like always! Wat zal ik dat hier gaan missen zeg. Na Soggy wilden we nog even langs Tantra, maar eenmaal daar aangekomen bleek dit niet zo levendig te zijn. Dan maar langs Bliss om de avond af te sluiten. Daar zijn we welgeteld 5 minuten binnen geweest, want toen ging de tent sluiten. We hebben toen bij Rama Hotel (studentenhuis) nog een drankje gedaan als afsluiting van de avond en zijn snel daarna naar huis gegaan, want ik was toch wel erg moe.
We waren rond 05:45 thuis.. en wat toevallig, dat is normaliter de tijd dat we opstaan voor stage. Maar kortom een leuke dag en nacht!

Zaterdag:
Zaterdagochtend 9 uur was ik alweer klaarwakker. Welgeteld 3 uurtjes slaap en wat een uitslaaptalent weer zeg. Ik mag toch echt hopen dat ik dit wel weer kan als ik in Nederland ben.
In de ochtend regende het zooo hard, dit heb ik zelfs hier nog niet meegemaakt. Het heeft deze dag alleen maar geregend en het kwam met bakken uit de lucht vallen. Ik was blij dat wij op een berg woonden, want ik wil niet weten hoe die straten onderaan de berg eruit hebben moeten zien. Volgens mij reed je niet meer, maar moest je varen door de wegen. Deze dag hebben we besteed om te kijken naar een appartement voor Curaçao. We hebben de knoop doorgehakt en het is het appartementencomplex van Annidas geworden. Dit complex is van twee Nederlandse heren en het krijgt op zoover een 9,4. De ligging is gunstig, maar we willen wel een auto huren voor deze periode om ook iets van het eiland te kunnen zien. De rest van de dag hebben Laura en ik nog wat uurtjes geslapen om die in te halen van de nacht ervoor. Dit was onze powernap voor de stapavond die nog komen moest. Om 4 uur zijn we ons klaar gaan maken voor een BBQ. We waren door wat andere studenten uitgenodigd om gezellig te komen eten en daarna te gaan stappen. Voor de eerste keer in mijn gehele tijd in Sint Maarten heb ik mijn lange spijkerbroek aangetrokken. Het weer was nog niet goed en het was vreselijk afgekoeld. Wij betwijfelde nog of de BBQ door zou gaan en toen we in Philipsburg aankwamen waren de plannen gewijzigd. We zouden geen BBQ krijgen, maarr…. *Trommelgeroffel* .. hutspot. Heerlijk een stamppot na zo een lange tijd en met dat weer. Laura en ik hebben nog een beetje geholpen in de keuken en het resultaat mocht er wezen. Helaas was er geen stamper aanwezig en moesten we het doen met een klopper en een houten lepel, maar het was erg lekker. Ook de rookworst kon uiteraard niet ontbreken. In de avond hebben we nog een drankspelletje gedaan (kingsen) en zijn rond een uur of 10 naar ons huisje gereden. Hier hebben we ons even omgekleed, want een lange broek met uitgaan is wel erg warm. Vervolgens zijn we rond 11 uur naar Soggy gereden om daar weer compleet uit onze panty te gaan (hé Lau). Ook deze avond was erg leuk en heb ik me weer kostelijk vermaakt. Ook de quote van de avond was erg leuk: Daggeren is zo niet Gronings. Laura en ik hadden het namelijk over daggeren en toen kregen we deze opmerking. Uiteraard waren wij zo vriendelijk om dit begrip in te burgeren in de Groningse mentaliteit en zo gezegd zo gedaan. Ook het begrip (wat zelfbedacht is) dubbel-daggeren hebben wij erin gegooid. Haha ja, je moet je dan ook wel als Antilliaan gaan gedragen hier toch?
Uiteindelijk lagen we rond half 5 in ons bed. Volgend weekend is alweer ons een-na-laatste stapweekend op het eiland en daar balen we gigantische van. Dan wordt er op Curaçao weer een nieuw avontuur geopend en we hopen dat het uitgaan minstens net zo leuk is als hier.

Zondag:
Om 10 uur ging de wekker van Laura af en schrok ik wakker. Ik keek op mijn telefoon en het was 10 uur. Ik had afgesproken om met Sven te skypen, maar die had nog niet gereageerd of 10 uur uitkwam. Helaas hebben we elkaar net weer misgelopen, want toen ik later op de dag op het vliegveld stond kon hij skypen. Na ong. 8 weken heb ik nog niet 1 keer geskypt en dat moeten we maar snel een keer doen! Ik mis natuurlijk mijn beste vriendje wel! (nu hopen dat hij het leest) haha.
Om half 11 was ik met mijn mama gaan skypen, want mijn opa en oma zouden langskomen, zodat ik hen ook weer eens zou zien na 1 maand. Wat was dat weer leuk zeg. Meteen toen mijn opa in beeld kwam kreeg ik de vraag: ‘HEY, hoe lang blijf je nog weg ouwe’ hahaha. Ja ja opa ik mis jullie ook hoor!! Nog ruim 1 maand, maar ik blijf nu liever nog even hier haha.
Leuk dat ik ze weer even mocht zien! Halverwege het gesprek kwam Melinda met de mededeling dat haar vader eerder zou landen. Ik moest dus wat haasten en kon mijn gesprek minder lang maken op skype dan dat ik had gewild. Gelukkig hebben opa en oma beloofd nog 1 keer langs te komen om te skype voordat ik naar Curaçao vertrek!
Om 11:30 zaten we in de auto om Melinda haar vader op te halen van het vliegveld. Hij blijft tot 26 april op het eiland en 1 week daarna zullen wij naar Curaçao vertrekken. Ik besefte me opeens dat alles zo snel gaat ineens. Helaas waren we niet meer op tijd om het vliegtuig aan te zien komen op Maho Beach, want de KLM was net geland toen wij bij Simpson Bay reden. Na 20 minuten wachten kwam haar vader door de poortjes. Ik heb nog wat foto’s gemaakt als herinnering voor dit mooie moment. Ook nu konden de traantjes bij Melinda niet wegblijven. Erg mooi om te zien en zelfs voor mij en Laura! Wat doet dat je denken aan je eigen visite die kwam (hé papa en mam!!).
Voordat Melinda en Peter (vader van Melinda) naar huis gingen hebben ze mij en Laura afgezet op Maho Beach. Laura en ik wilden de KLM graag zien vertrekken, omdat dit super indrukwekkend schijnt te zijn.
Na 45 minuten op het strand te hebben gelegen en een paar keer gezandstraald te worden was het zover! De KLM zou vertrekken. Onze camera’s waren al in de aanslag en uiteraard had je weer van die stumpers die aan het hek gingen hangen achter het toestel. (Voor de mensen die dit nog niet hebben gezien.. het hek is 10 meter van het vliegtuig vandaan en als het toestel opstijgt komt er een enorme wind mee van de motoren van het toestel. Deze mensen worden dan de lucht in geblazen en moeten zich goed vasthouden om niet met hun kop tegen de reling te vallen. Dit is 2 weken terug namelijk gebeurd. Zie een filmpje op mijn Facebook voor de geïnteresseerden). Wij stonden op een (dachten wij) veilige plaats en konden alles mooi volgen. Toen de motoren gestart waren zag je de hoeveelheid zand opstuiven en mensen rennen naar de waterkant. Allerlei materialen vielen in het water; slipper, handdoeken, geld, pasjes, tassen etc. Nog geen 5 seconden daarna kregen wij ook de wind van de zijkant en voor ik het wist werd ik door Laura naar beneden getrokken om te liggen op het strand. We werden COMPLEET gezandstraald en dit deed echt zeer. Het lijken net kleine scheermesjes die op je lichaam komen. Laura had een meneer naast haar die heel hard riep: DOWN, DOWN!! Zodat wij moesten gaan liggen. Net toen wij lagen vroeg dezelfde man heel droog aan Laura: How are you? haha! Wat een timing. Toen Laura mij naar beneden trok viel ik met mijn elleboog op een steen en pas 3 minuten nadat ik overeind was geklommen voelde ik dat er een wondje op mijn elleboog zat. Gelukkig had ik mijn busje spuitpleister mee en was dat geen probleem meer. Maar mijn god wat was ik bang voor mijn camera. Ik heb continue geroepen SHIT me camera!! Want ik was bang dat er zand tussen mijn lens raakte. Ik had mijn rug bol gemaakt en mijn camera beschermd door erboven te hangen en gelukkig heeft die het overleefd! WAUW WAUW WAUW! Wat een adrenaline kick is dat zeg. Echt zooooo stoer om mee te maken. We willen het nog eens doen, maar dan zonder de camera’s zodat we het kunnen zien. Ook ga ik het nog eens filmen, maar dan op een veiligere plek, zodat ik zelf geen zand over mij heen krijg en jullie het ook kunnen zien. Het filmpje van nu is wel erg grappig, maar je ziet niet alles.
Na onze adrenaline stoot zijn Laura en ik gaan pinnen en hebben we een broodje kroket gegeten op Maho Beach. Net toen we klaar waren kwamen Melinda en haar vader aangereden en zijn we samen naar Simpson Bay gegaan. Hier hebben we heerlijk gelegen en ook onze cocktail kon dit keer niet ontbreken.
Rond half 5 zijn we naar huis gegaan en hebben we kip Pilaf gegeten. Het was echt super lekker en een leuk dagje. Helaas zit het weer nog niet heel erg mee, maar de regen was vandaag tenminste verdwenen. Nu maar hopen dat er morgen volop zon is.

Morgen zal onze laatste volle stageweek ingaan! Volgende week hebben we namelijk alleen op maandag en dinsdag stage en dan zit het stage lopen er alweer op.
Morgen zal ik bij Rosita in de groep mijn project gaan doen en ook met deze kinderen tulpen gaan vouwen en het liedje: ‘’in Holland staat een huis’’ zingen. Ik ben benieuwd wat de dag brengt.

Nu ben ik alweer ruim 2 uur verder en eindelijk klaar, dus voor mij tijd om te gaan slapen. Welterusten (of goedemorgen voor de meeste)!

Veel liefs en kusjes,
X Bianca

  • 16 April 2012 - 11:59

    Marit:

    heey!
    Nou zo en lang verslag is wel een reactie waard hihi!
    Jammer dat mijn skype meeting niet zo veel indruk op je heeft gemaakt hahaha :p
    en OMG die sekte,, ik zie het gewoon helemaal voor me! Rare mensen whahah! maar je hebt nu wel een leuk verhaal.. wanneer komen de foto's :p

    Succes op stage!

    x

  • 16 April 2012 - 17:51

    Mama:

    Wat een verhalen. Je maakt toch wel van alles mee. Wat een idiote mensen op dat strand. Jullie hebben zeker 1e rang gezeten.

    Wees wel voorzichtig op Maho Beach met de vliegtuigen. Je weet hoe het kan aflopen!

    Dus nu was het de beurt van Melinda om de traantjes te laten vloeien.

    Succes morgen met je tulpen vouwen en zingen. Hoor wel hoe het is gegaan.

    Vandaag weer de 1e werkdag en ik moet zeggen, je kunt beter in Sint Maarten zijn. Wat een gemis!!!

    Liefs, mama
    xxx

  • 17 April 2012 - 09:52

    Opa En Oma:

    ruba en Bonaire. Onze thuishaven was Curacao. Dat is dan ook - ik denk het grootste- maar in ieder gevaL het lenvendigste eiland van die groep. Daar zetelt dan ook de regering en verdere overheidsinstanties. Missien zullen jullie Sint Maarten leuker vinden dan Curacao vanwege het uitgaan. Maar dat ondervinden jullie vanzelf wel. Ondanks dat jullie het daar erg naar jullie zin hebben, is het toch altijd weer fijn om thuis te komen. OOST WEST,THUIS BEST. We kijken dan ook uit naar jullie thuiskomst rondom half mei. Evengoed wensen oma en ik jullie nog een fijne tijd op de Antillen en passen jullie goed op jezelf. Lieve Bianca heel veel liefs van opa en oma en een dikke kus van ons. Doe je vriendinnen en de bekenden de groeten van ons en tot kijk. Daaag. Opa en Oma.

    Jemoet ons maar niet kwalijk nemen dat ons verslag misschien een beetje lijkt op "slap ......., maar hier gebeurt gewoon niet zoveel bijzonders dan bij jullie. Dus neem dat maar voor lief.

  • 17 April 2012 - 10:12

    Opa En Oma:

    Bianca je zult wel vreemd opkijken al je mijn verslag van de 17e leest. Knnelijk heb ik iets verkeerd gedaan waardoor de helft van mijn relaas is verdwenen. Het zal wel stom zijn, maar ik kreeg het niet meer terug gedraaid. Binnenkort stuur ik je weer een vervolg. Dus mijn excuses daarvoor. Lefs van opa en oma

  • 18 April 2012 - 12:41

    Opa En Oma:

    Lieve Bianca,
    Per abuis staat onze reactie onder het verslag "een normale donderdag", dus je moet even terugkijken.

    Liefs, opa en oma

  • 18 April 2012 - 18:01

    Astrid:

    Hoi Bianca,

    Een geweldig verhaal, over die sekte, het uitgaan en het vliegtuig verhaal, je bent een geweldige schrijfster.
    Geniet nog even van de tijd die jullie nog rest.
    Veel liefs Astrid

  • 22 April 2012 - 10:10

    Tante Lennie:

    Hee, die Bianca,
    Van je moeder kreeg ik deze link naar deze site. Via Maroesja hoor ik het een en ander soms. Ik heb geen hyves,facebook etc dus ook geen info.
    Vandaar dat ik nu even je veel succes en een fijne vakantie toewens aangezien je bijna op Sint -Maarten klaar bent. Hoor en lees dat je geniet en tsja, er is meer dan de Boeren/zuurkool cultuur. Veel plezier straks op Curaçao en een goede terug reis voor in Mei. Een lieve groet van mij, Lennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bianca

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 902
Totaal aantal bezoekers 50899

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: