Laatste stagedag op Sint Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Bauer - WaarBenJij.nu Laatste stagedag op Sint Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Bauer - WaarBenJij.nu

Laatste stagedag op Sint Maarten

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

27 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Info: Ik was al begonnen met mijn verslag op de dag zelf, dus ik vertel mijn verhaal alsof ik het die dag heb mee gemaakt.

Daag allemaal!

Daar ben ik weer met het leukste leesvoer van de dag! Vandaag een belangrijke dag van mijn periode op Sint Maarten gehad. Het was vandaag namelijk mijn allerlaatste stagedag op de Sister Magda Primary School in Sint Maarten. Het was een hele leuke dag, maar toch hing er een donkere wolk boven, omdat je weet dat dit de laatste keer is dat je de kinderen ziet en dat is toch ook een verdrietig moment. Ik heb stage gelopen in twee verschillende klassen en een band opgebouwd met beide klassen en de individuele kinderen. 48 individuen met ieder zijn eigen leuke trekjes en karaktereigenschappen. Zelfs de kinderen uit Melinda en Laura’s klas zal ik gaan missen. Je loopt toch continue bij elkaar binnen en daardoor herkennen de kinderen je wel en komen wel eens naar je toe om te knuffelen of een praatje te maken. Zo ken je al de helft van de school en heb je leuke herinneringen om nog eens aan terug te denken.
Na deze speech ga ik dan nu wel beginnen met hoe mijn dag is verlopen…

Vandaag stond ik om 5:45 op. Ik was vandaag de eerste die ging douchen, dus we zijn afgeweken van ons dagelijkse patroon. Na het ontbijt zijn we voor de laatste keer lopend naar school gegaan. Toch raar om die route voor het laatst te lopen. We kwamen nog even langs onze kranten mevrouw die we elke dag gedag zeggen en ook vandaag werden we vriendelijk begroet.

Eenmaal op stage aangekomen kwamen de kinderen alweer op je afgerend. Nou ja voornamelijk de kinderen van Melinda, want die wordt altijd aangevallen als ze het schoolplein op komt.

Om half 8 ging de bel en begon de les. Ik heb de kring geopend en ben daarna begonnen over de regels die belangrijk waren bij het lopen naar de bus en de regels die gelden in de dierentuin. Daarna hebben Eefje en ik elkaar nog even afgelost een korte broek aan te doen, het was namelijk nogal warm.
Om half 9 stonden de kinderen in de rij netjes om Rosita en mij te wachten. Je zag dat ze de regels nog goed wisten en het verschil tussen de klassen was ook zichtbaar haha. Rosita zei: ‘’Nou goed gedaan hoor Bianca’’ toch leuk om te horen.

We zijn met een schoolbus naar de dierentuin geweest en de kinderen zijn daar opgedeeld in verschillende groepen met ieder hun eigen begeleider. Ik had 5 leerlingen en samen hebben we er een leuke middag van gemaakt. De kinderen waren erg enthousiast bij de apen en de pratende papegaai. Ze wilden van alles zien en het was een geslaagde middag.

Rond half 12 kwamen we aan op school en daar stonden de pizza’s al klaar. Mijn mentoren hadden pizza laten komen, omdat ze hun verjaardag vierden en ja.. dat is hier doodnormaal. Kinderen trakteren geen fruitstokjes of een zakje chips. De lokale pizzaboer of de cupcake bakkerij wordt geplunderd en 9 van de 10 keer krijgen die kinderen er ook nog een partyback bij, die vol zit met een zakje chips/lolly/snoep/drinken etc. etc.
De middag werd afgesloten voor de tv en om half 1 was het moment dat ik afscheid moest gaan nemen van de kinderen. Ik heb ze allemaal nog even een dikke knuffel gegeven en ze nog veel succes gewenst voor de laatste paar weekjes school.

Het viel me mee hoe zwaar ik het had. Afscheid nemen is nooit leuk, maar het ging me dit keer goed af. Het leukste was nog dat ik na schooltijd nog een rondje langs alle leerkrachten ben gegaan en dat er 1 meisje uit de klas: Robin, steeds mee liep en continue riep: ‘’Juffrouw; nu de laatste knuffel’’ en dan hing ze weer om mijn nek heen en gaf me kusjes. Wat een schatje is het toch ook. Ze zou me heel erg gaan missen, want 1 juf was niet genoeg zei ze haha.

Na het rondje leerkrachten was de harde kern aan de beurt. De mentoren van Laura en mij. Melinda haar mentor was vorige week donderdag al voor het laatst, omdat ze naar Suriname zou gaan. We kregen een dikke knuffel en ze willen ons allemaal heel graag terug zien.
Rosita heb ik ook nog even geknuffeld en ik heb met haar afgesproken om een keer in Almere naar de sushi bar te gaan. Rosita komt namelijk in juli naar Nederland om daar 3 jaar te gaan wonen en studeren. Ze vindt Almere helemaal te gek en heeft daar veel familie/kennissen wonen, dus dat komt goed uit.
Eefje zie ik deze week nog volop, omdat we allebei van die party crashers zijn haha en we hadden in de avond nog afgesproken om iets te drinken bij Lonneke en Eefje samen. Lonneke is de huisgenoot van Eefje en geeft ook les op een basisschool hier op Sint Maarten.

Kortom ik heb een ontzettend gezellig afscheid gehad en ik heb nog een cadeautje van Eefje gehad als aandenken aan haar. Dit was een magneetje van een salamander en een palmboom en een kaartje met hele lieve woorden :D Wat een top mentoren had ik hier zeg!

De avond is afgesloten met een salsa avond in La Bamba, waar ik nog de beginselen van de bachata (dans) heb geleerd en gedanst! Erg leuk en vooral top, want ik was de BOB!

Veel liefs en een dikke knuffel,
Xx Bianca


  • 28 April 2012 - 06:39

    Mama :

    Wel leuk om je stage af te sluiten met een dagje dierentuin.

    Afscheid nemen hoort er nu eenmaal bij, maar is wel altijd erg emotioneel. Vooral nu bij jou, want je weet dat je niet over een paar weekjes nog mee kunt met een dagje uit of weer even een kijkje kunt nemen in de klas (zoals je thuis wel eens doet). Gelukkig kijk je straks met veel plezier terug naar een fantastische stagetijd op Sint Maarten en dit mede dankzij twee van zulke leuke mentoren en lieve kinderen.

    Geniet nog even van Sint Maarten en jullie laatste eilandtoer volgende week, want het is bijna zover dat je naar Curacao.

    Veel plezier met de meiden bij het Carnival!

    Dikke knuffel en kus, mama
    xxx


  • 28 April 2012 - 16:14

    Hanneke:

    Momenteel zitten we bij Clemens en Petra (verjaardag Manoek) en ik spreek nu je vader en moeder en heb bij mijn nicht Jo al je verslagen gelezen. Ook de foto's heb ik allemaal bekeken. Het ziet er allemaal relaxed uit. Ik ben van plan om dit jaar ook een reisje te maken naar Sint Maarten. Graag hoor ik, als je terug bent, alle ins en outs. Ik heb gelezen dat je post heel erg leuk vind (ik ook, haha). Waar is dat kaartje nu?
    Dit was het weer, nog veel plezier straks in Curacao.

    Liefs, Hanneke

  • 29 April 2012 - 09:11

    Opa En Oma:

    hoi Bianca
    We hebben met veel plezier je laatste verslag over het afscheid van de school en de kinderen gelezen. Toch hardstikke leuk dat die kinderen zo aan jullie hingen, dat betekent in ieder geval dat jullie het daar op school heel goed hebben gedaan. Onze complimenten daarvoor, ook voor de twee andere juffen Laura en Belinda.
    We hebben begrepen dat jullie voordat de reis naar Curacao begint,jullie nog even carnaval mee pikken. Vee plezier hoor. Jullie maken ook nog een vlucht boven Saba, hoorden wij van je moeder. Dat lijkt mij erg leuk omdat Saba van oorsprong een vulkaan is geweest.Zoals je weet, ben ik daar jaren geleden ook verschillende malen geweest. De twee plaatsen op dat eiland heetten toentertijd respectievelijk Hels-kitchen en Bottom. Er zal inmiddels wel heel veel veranderd zijn. Vroeger konden wij niet eens behoorlijk aan de wal komen. Ons schip de Willem van der Zaan, moest op de rede blijven liggen en met een motorboot kon je toen aan wal komen. Om boven te komen om de plaatsjes te bezoeken moesten we een enorme trap opklauteren. Maar ja Bianca, alles verandert natuurlijk. Nog een klein verhaaltje over Saba. Samen met een collega-marineman was ik op stap geweest en had de vertrektijd van ons schip helemaal vergeten. Ik weet me nog te herinneren dat we in een klein kroegje aan de crême de banaan zaten te lurken en ons schip was inmiddels al weg gevaren richting Curacao. Gelukkig kwam alles nog goed via een radiobericht naar ons schip. De rest kun je je wel voorstellen. Een hoop gez...... naderhand met onze commandant. Dit was een van mijn ervaringen met Saba.
    We gaan hiermee voorlopig eindigen met de hoop dat jullie een leuke tijd zullen hebben op Curacao.
    Veel liefs van opa en oma en tot slot en dikke kus. Tot spoedig zins of hoor.

  • 29 April 2012 - 11:06

    Steven:

    Hoi Bianc..

    Je stage zit er alweer op, wat gaat dat snel zeg. Het lijkt wel alsof het gister was dat we je op schiphol hebben uitgezwaaid. Nog maar 20 dagen en dan ben je weer terug.
    Ik denk wel dat je als een ander mens terugkomt.

    Ik hoorde dat je straks in Curaçao onze oude buurtjes gaat opzoeken. Leuk om ze weer te zien zeg. Doe ze de groeten!

    xx
    Steven

  • 29 April 2012 - 13:05

    Mike:

    Wauw wat een mooi verhaaltje...

    mooi dat je zo een band op hebt kunne bouwen, dit zal je nooit meer vergeten!

    nu nog ff lekker genieten van je vakantie en dan weer terug naar nl. ik hoop voor je dat het warmere weer dan EINDELIJK begint want op dit moment denk ik niet dat je het trekt hier:p

    maar voorlopig heb jij nog even tijd zat om lekker te genieten dus no worries :p

    ik ben trouwens ook een keer iemand van bonaire tege gekomen in almere das heeeeel apart dus ik hoop dat die sushidate met rosita door gaat voor je !!:p

    ben benieuwd of je nog normaal kan praten als je terug bent :p ;)

    heel veel plezier nog ff !!!!!

    Xxx

    mike

  • 29 April 2012 - 16:44

    Papa:

    Hoi Bianca,
    Wat een ontspannen laatste stagedag heb je gehad met je eigen groepje wandelen door de dierentuin. Het warme en hartelijke afscheid van de kinderen en de mentoren van je school doet toch wel een beetje pijn. Je hebt de afgelopen drie maanden een leuke tijd met ze gehad op school. En misschien komt er met Rosita een vervolg in Almere?
    Ik ben benieuwd naar jullie dagje Saba, waar de opa ooit de "creme de banaan" cocktail zo goed smaakte dat hij de boot miste (een mooi verhaal en cocktailsmaak zit toch in de familie!).
    Vandaag heeft Ajax met 1-2 gewonnen van Twente en is "virtueel" kampioen geworden. Dus dat wordt voor mij a.s woensdagavond na de thuiswedstrijd tegen VVV met de kampioensschaal feesten in de Arena!!!
    voorlopig is het voor jullie met het carnival op Sint Maarten nog "alle dagen feest".
    Allemaal heel veel plezier gewenst de laatste dagen op het "friendly island". Veel liefs
    Papa
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bianca

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 50845

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: