Wat een zwaar leven... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Bauer - WaarBenJij.nu Wat een zwaar leven... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Bauer - WaarBenJij.nu

Wat een zwaar leven...

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

11 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Elooaa Allemaal!

Vandaag is het woensdag 11 april 2012 en ook de dag dat we erachter kwamen dat we eigenlijk nog maar 7 stagedagen hoeven te lopen. Morgen is de laatste dag van deze week en dan hebben we volgende week nog 4 dagen stage en die week erop lopen we op maandag en dinsdag nog 1 keer stage en dan zit onze stage erop.
Gelukkig hoeven we dan niet meteen terug naar Nederland, maar hebben we eerst nog 1 week vrij in Sint Maarten om de Carnaval mee te maken en op 3 mei zullen we met het vliegtuig naar Curaçao vertrekken om daar de laatste 2 weken vakantie te houden. Als ik er nu al op terug kijk dan is deze periode zo snel gegaan! En het ergste is nog geen van allen willen we naar huis!!

Oké genoeg feitjes gehad. Bij mijn vorige verslag was ik gebleven bij dinsdag en ik zal hem nu eindelijk compleet maken, zodat ik weer bij ben met mijn verslagen.

Dinsdag:
Afgelopen dinsdag was de eerste dag stage na de 3 dagen vrij +weekend die wij hadden gehad. Op Sint Maarten krijgen de kinderen dan net zoals in Nederland paasvakantie en dit zijn dan enkele dagen. Om kwart voor 6 liep de wekker af en man o man wat blijft dat een opgave!! Het vroege opstaan is echt niet aan mij besteed en daar wen je dan ook nooit aan.
Na ons dagelijkse ritueel zijn we lopend naar stage gegaan. Het was leuk om alle kinderen weer te zien en te horen wat ze allemaal hadden gedaan in de ‘vakantie’. Veel gezinnen zijn hier met Pasen naar de kerk geweest en dit hoorde je dan ook veel in de klas. Dinsdag ben ik ook begonnen met het Dutch Project in de klas van Rosita. Zowel bij Eefje als Rosita zal ik het project uitvoeren, omdat dit een leuke afsluiting is voor mijn stageperiode in Sint Maarten en de kinderen dan ook iets leren over mijn cultuur.
Het prentenboek van kikker in de kou was hier ook een succes en als verwerkingsopdracht heb ik in deze groep iets anders gedaan. De leerlingen kregen een kleurplaat van kikker en deze moest ingekleurd worden en vervolgens gingen de kinderen met papier, propjes maken, zodat het sneeuw leek. De eindproducten zijn erg leuk geworden, al zeg ik het zelf.
Na de tweede pauze worden er altijd verjaardagen gevierd in de klassen op onze basisschool en zo ook vandaag. In de groep van Melinda waren er twee jarige en die deelden van alles uit.
Voor de leerkrachten had de jarige kroketten (koud) en worstenbroodjes. Hoewel het goed smaakte blijf ik mezelf verbazen over de hoeveelheid en de grootte van de traktaties. Daaraan kun je zien dat dit een totaal andere cultuur is en dit vind ik erg leuk om mee te mogen maken.
Na stage ben ik gaan skypen met mijn ouders. Ze vertelde dat ze een goede vlucht hadden gehad en beide nog geen last hebben van een jetlag, dus dat is mooi. Daarna hebben we de grote schoonmaak in gang gezet. Ik heb de vriezer ontdooid, want dit was hard, hard, hard nodig. De vriezer was gekrompen naar 10 centimeter, terwijl hij groter dan 30 cm is. De hoeveelheid ijs in het vriesvak was ongelooflijk en het leekt net of het sneeuwde in de kamer. Gelukkig functioneert hij weer en hebben we weer een vriezer waar iets in kan.
Vervolgens zijn we op bed geploft en hebben alle drie een powernap gedaan. We zouden namelijk die avond voor het eerst uitgaan naar La Bamba. Mijn mentor komt hier vaker en zei dat dit een hele leuke tent was, waar salsa muziek wordt gedraaid en waar je met je voeten in het zand helemaal los kunt gaan. Het was maar goed dat we onze powernap hebben gedaan, want zonder dat uurtje slaap had ik de avond niet overleefd. Ik kan jullie melden dat het echt superrrrr leuk was en al onze Nederlandse vage kennissen kring waren er ook en het was een geweldige avond. We waren pas half 2 thuis en de volgende dag zou om kwart voor 6 de wekker weer afgaan, dus slapen was hard nodig.

Woensdag:
Vanmorgen was het echt zoooooo moeilijk om op te staan. 4 uurtjes slaap is echt weinig en daar hadden we dan ook alle drie last van. Bewust hadden we maar 2 glaasjes gedronken gisteravond, omdat we wel fris en fruitig op stage wilde aankomen. We hebben ontbeten en daarna begon het. Ik was misselijk en kreeg ook de bijbehorende kwaaltjes. Toch ben ik naar stage gegaan, maar dan wel met de auto, zodat ik weg kon wanneer ik dit wilde.
De dag verliep best goed, ondanks een aantal drukke kinderen. Deze dag heb ik bij Eefje gedraaid en mocht ik ook aan mijn Dutch Project werken. Ik heb de leerlingen het liedje: ‘’In Holland staat een huis…’’ aangeleerd en zal deze in de loop van volgende week nog een aantal keer oefenen. Ook ben ik vandaag aan de slag gegaan met het tulpen vouwen in de klas. De leerlingen moesten een bloem en een steel vouwen en die vervolgens opplakken op een gekleurd papiertje. De resultaten zijn erg mooi geworden en daar ben ik dan ook erg trots op. Het werkje was goed op niveau en je kon merken dat de leerlingen het leuk vonden om te doen.
De rest van de dag heb ik van alles en nog wat gedaan en na stage zijn we met z’n drieën naar Great Bay geweest (het strand in Philipsburg). Net toen we 20 minuten op het strand lagen begon het te regenen. We hebben toen besloten om naar Green House te gaan en daar iets te drinken. Vervolgens zijn we naar huis gegaan en heb ik gekookt. Gekookte aardappels met jus, deurmatten (1 minuut steaks) en worteltjes stonden op het menu. Ik moet zeggen.. dat smaakte me erg goed!
In de avond hebben we nu niet gepland en gaan we zo ons bedje op zoeken, zodat we morgen wat energieker zijn dan vandaag.

Morgen zal ik een les geven over de dijken en het water in Nederland en dit zal ik gaan doen met een proefje. De leerlingen moeten zelf een dijk bouwen met verschillende materialen, bijv: klei, zand, takken of papier. Ze gaan dan zelf ontdekken welk materiaal er geschikt is om een dijk zo sterk mogelijk te maken. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan verlopen, maar ik kijk er wel naar uit.

Voor nu welterusten of goede morgen en tot het volgende verslag!
xx Liefss Bianca

  • 12 April 2012 - 05:13

    Steven:

    Was het uitgaan op dinsdag nu net zon succes als je je had voorgesteld? Of was dit echt een one time deal?

    Als je zon moeite hebt met opstaan (niet als je bent uit geweest) waarom ga je dan niet is extreem vroeg naar bed voor de verandering?
    Deed ik ook heel af en toe wanneer ik vorig jaar nog om 7 uur op de bouwplaats moest zijn. Dan voel je je sochtends echt lekker (en heel goed uitgeslapen). Dat breekt ook een beetje als dat je altijd moeite hebt met opstaan ;)
    X

  • 12 April 2012 - 08:18

    Mama:

    Hoi Bianca,

    Steven heeft gelijk, probeer maar eens een keer wat extra vroeg te gaan slapen, knap je zeker van op.

    Gelukkig gaat het Dutch Project in beide klassen erg goed. Vooral dat de kinderen er plezier aan beleven is natuurlijk leuk.

    Ben benieuwd naar je verslag van morgen, zodat ik kan lezen hoe de les over de dijken is gegaan. Denk dat ze dat best interessant zullen vinden, ook al zijn ze nog klein. En dan zelf proberen er eentje te maken is natuurlijk een prachtige afsluiting van je les.

    Liefs, mama

  • 12 April 2012 - 22:19

    Michael(buurjongen):

    Heey Bianc,

    Zo ik had ook even me lees oer voor vanavond haha! Ik heb een aantal verslagen gelezen en ben blij om te zien dat je het leuk hebt:D.

    Ook leuke ideeën zeg voor in de klas met je project!

    Zo een stage met een beetje aan het strand hangen en lekker uitgaan ver van dit koude kikkerlandje zou iedereen wel willen.

    Ik wens je nog veel plezier en lees snel weer je volgende verslag!

    Xx Michael

  • 12 April 2012 - 22:39

    Papa:

    Hoi Bianca,
    Hoe is je les over het bouwen van de dijken in Holland vandaag (=donderdag) verlopen? Je had voor de kinderen leuke ideeën verzonnen waar ze over moesten nadenken. Vanavond is het met alle stageairs weer verzamelen bij het restaurant Greenhouse om de lesdag te evalueren?
    Klimaat en jetlag
    Wij moeten thuis weer wennen aan de lagere temperatuur en het dag/nachtritme. Want ik heb geen probleem om 's nachts de slaap te vatten, maar de afgelopen twee dagen duurt het toch heel lang voor ik in slaap val.
    Reageren de kinderen enthousiast op het Dutch project?
    De Hollandse liedjes vallen altijd bij ze in de smaak.
    Ik las vandaag, dat ze op Sint Maarten een eigen "volkslied": de Sint Maarten Song hebben.
    Ik ben benieuwd of de kinderen, dat lied ook op school leren?
    Ik heb op het franse deel van het eiland (bij de Lotteriefarm) een brandweerkazerne gezien, maar ik heb daar helaas geen foto van gemaakt.
    Als je onderweg in Philipsburg (of elders op Sint Maarten) nog een brandweerauto of brandweerkazerne ziet, kun je hier voor mij een foto van maken? Bij mij op het werk verzamelen we een collectie brandweerauto's en kazerne's die we in het buitenland tegen komen.
    Ik wens jullie een fijn weekeinde toe met de meiden en het carnaval zal wel gaan losbarsten.
    Volgende week kan Melinda haar vader de carnavaloptocht bijwonen.
    Een dikke kus en veel liefs van Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bianca

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 50846

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: